Τρίτη 17 Ιουνίου 2014

5 μεγάλα ψέματα που μπορούν να καταστρέψουν την καριέρα μας


Οι άνθρωποι είμαστε πολύ εύκολοι στο να φτιάχνουμε ιστορίες για τον εαυτό μας και να τις πιστεύουμε. Να ζούμε σε κάτι που έπλασε ο νους μας και που μπορεί να αντανακλά τις γενικότερες απόψεις για ένα θέμα και όχι τη δική μας πλευρά. Για αυτόν τον λόγο είναι καλό να μάθουμε ποια μεγάλα ψέματα που είπαμε ή που θα πούμε μπορούν να κάνουν μεγάλη ζημιά στην καριέρα μας και κατά συνέπεια στη ζωή μας.
Καθώς το linkedin είναι ένα μεγάλο εργαλείο εύρεσης εργασίας, το χρησιμοποίησα για να ψάξω τις απαραίτητες πληροφορίες.

1. Δεν έχω βρει το πάθος μου.
Αλήθεια; Τι μας λες; Και εγώ τι κάθομαι και γράφω δηλαδή και τρώω τον χρόνο μου; Αυτά είναι δικαιολογίες. Για σκεφτείτε λίγο. Αν αδειάσετε το μυαλό σας και αφήσετε την καρδιά να μιλήσει, ποια είναι η πρώτη δουλειά που σας έρχεται στο μυαλό; Υπάρχει κάτι που μπορείτε να το κάνετε καλύτερα από τους άλλους. Μήπως ήδη βρήκες το πάθος σου και φοβάσαι να το παραδεχτείς; Πάντως, μην ψεύδεσαι! Αντ'αυτού άλλαξε το "δεν έχω βρει το πάθος μου" με το "υπάρχουν πολλά πράγματα που αγαπώ να κάνω"

2. Δουλεύω σε μια δουλειά που δεν μου αρέσει για να βγάζω απλά χρήματα.
Η μόνη δουλειά στον πλανήτη που σου δίνει χρήματα είναι αυτή; Σίγουρα θα υπάρχουν και άλλες που θα σε κάνουν να νιώθεις πιο όμορφα. Στην Ελλάδα ακούγονται άσχημα οι δυο προηγούμενες προτάσεις. Κατανοητό. Μπορείς, όμως, παράλληλα με την άσχημη δουλειά που κάνεις να ψάχνεις για κάτι καινούριο. Αντί να λες λοιπόν "δεν μπορώ να αφήσω μια δουλειά που δεν μου αρέσει" πες "δεν μπορώ να μείνω σε μια δουλειά που δεν μου αρέσει" και κυνήγησε το.

3. Είναι πολύ αργά να αλλάξω κατεύθυνση τώρα.
Τώρα σοβαρά; Πόσα χρόνια πιστεύεις ότι έχεις ακόμα διαθέσιμα; Πολλαπλασίασε τα επί 8.765 ώρες που έχει η μέρα και θα δεις ότι υπάρχει χρόνος. Ο Malcolm Gladwell στο βιβλίο του "Outliers" λέει πως μπορείς καλός σε αυτό που θέλεις με κάποια ικανότητα και 10.000 ώρες πρακτικής. Ο χρόνος αυτός θα περάσει θέλεις δεν θέλεις. Γιατί να μην τον κάνεις λίγο πιο χρήσιμο; Αντί να πεις "είναι αργά..." πες "το ταξίδι των 1000km αρχίζει από το πρώτο βήμα".

4. Η προσωπική μου χαρά πάει δεύτερη. Έχω μια οικογένεια τώρα.
Η οικογένεια και γενικά οι σχέσεις βασίζονται στην αλληλοεκτίμηση και στον αλληλοσεβασμό. Το να δώσεις βαρύτητα στον εαυτό σου για να πετύχεις τους στόχους σου δεν είναι εγωισμός. Τα παιδιά σου θα το πάρουν ως καλό παράδειγμα. Ο/η σύζυγος είναι ένα θεματάκι... Πάντως μην λες αυτό το ψέμα γιατί σε καθυστερεί από το να κάνεις μεγάλα πράγματα. Το "τα όνειρα μου είναι εγωισμός" μπορεί εύκολα να γίνει "δείχνω στα παιδιά μου ότι ζω μια ολοκληρωμένη ζωή εμπλουτίζοντας τη δική τους".

5. Μισώ τη δουλειά μου τώρα αλλά θα χαρώ όταν πάρω αύξηση, προαγωγή κλπ. 
Αυτό θα σε κάνει πραγματικά χαρούμενο για πολύ καιρό; "Το μέλλον δεν είναι το κατάλληλο μέρος για να βάλεις τις χαρούμενες μέρες" είπαν οι Dave Matthews Band και είχαν δίκιο. Αν δεν είσαι τώρα χαρούμενος, αν δεν βρεις μια λύση στο παρόν σου τότε οι ευτυχισμένες μέρες του μέλλοντος δεν θα είναι βέβαιες. Η χαρά δεν διαρκεί πολύ όταν βασίζεται σε ευκαιριακά πράγματα. Το "θα χαρώ όταν πάρω..." άλλαξε το σε "Μπορώ να είμαι χαρούμενος τώρα με....".

Ανακάλυψε την αλήθεια σου και κάνε τη ζωή σου καλύτερη όσο μπορείς. Δεν υπάρχουν μικρά και μεγάλα ψέματα. Όλα κάνουν το κακό τους!

Πηγή: Linkedin.com

0 απόψεις! Γράψε τη δική σου!:

Δημοσίευση σχολίου